השחזת סכינים בצפון

למי מאיתנו קרה שהסכין האהוב עליו או הסכין הטוב ביותר שלו, פתאום כבר לא כל כך מצליח לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר? לעיתים קרובות, לא נרצה לזרוק או להחליף את הסכין – ובייחוד כאשר מדובר בסכינים יקרים או מיוחדים. במקרים כאלה, הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה הינה באמצעות השחזת סכינים בצפון. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהי השחזת סכינים?
השחזת סכינים בצפון, או בכל מקום אחר בארץ, הינה פעולה שמטרתה "לרענן" את הסכין ולהפוך אותו שוב לחד ויעיל. עם הזמן, השימוש התכוף בסכין גורם לו להיות קהה יותר ופחות חד, עניין המוריד במידה רבה מהיעילות שלו. השחזת סכינים למעשה מחזירה את החדות של הסכין וגורמת לו לתפקד ממש כמו סכין חדש. השחזת סכינים מומלץ לבצע לעיתים קרובות יחסית, ובמיוחד כאשר אנו משתמשים בסכין באופן תדיר. את ההשחזה מומלץ לבצע אך ורק באמצעות אנשי מקצוע, להם ציוד ומכשור מקצועי המיועדים ספציפית לפעולת השחזת סכינים בצפון, במרכז, בדרום ובשאר חלקי הארץ.

מי יכול לבצע השחזת סכינים?
השחזת סכינים בצפון יכולה להתבצע על ידי כל אדם המחזיק במכשור מתאים, ועבר הכשרה קצרה בנושא. בדרך כלל, בייחוד כאשר מדובר בסכינים מיוחדים או יקרים יותר – מומלץ מאוד לבצע את ההשחזה אצל חברה, חנות או עסק מקצועי, שמטפל בהשחזת סכינים באופן קבוע ויש לו ניסיון רב בתחום. חשוב מאוד להבין כי השחזה שאינה מתבצעת בצורה נכונה או השחזה שמתבצעת ללא מידה של זהירות וריכוז, עלולה להזיק לסכין עצמה ואף לשבור אותה. לכן, מומלץ מאוד לעשות זאת רק באמצעות אנשי מקצוע איכותיים.

סכין חד – לא מה שחשבתם
אנשים רבים נמנעים מהשחזת הסכינים שלהם בגלל שהם מחשיבים את הפעולה ללא בטיחותית. כולנו למדנו מגיל קטן שסכין חד הינו סכין מסוכן יותר, העלול לפגוע בנו או לפצוע אותנו בדרך כלשהי. כמובן שסכין חד יותר מעלה את הסיכון לחתך, אך מאידך, סכין חד חותך באופן מדויק ומהיר יותר – לעומת סכין קהה, שאנו נדרשים להפעיל כוח על מנת להשתמש בו. לכן, בסופו של יום, הסכין החד הינו בטיחותי יותר – שכן הוא מאפשר פעולת חיתוך מדוייקת, זריזה וכזו שלא דורשת הפעלת כוח רב.